Možná jste viděli dokument České televize Gepardi v kleci. https://www.ceskatelevize.cz/porady/15800293524-gepardi-v-kleci/
Svůj příběh tam vyprávěl Pavel. Se svou manželkou Radkou mají 2 mimořádně nadané děti a snaží se šířit osvětu o této "diagnóze" MiND. Mnoho se toho do dokumentu nevešlo, proto jsem ráda, že si našli cestu k nám do Podcastu Gifted.
Dnes nás čeká rozhovor se synem Jonášem. Je v angličtině, protože Jonáš komunikuje raději anglicky. Překlad najdete níže. Přeji krásný poslech,
s úctou,
Karolína.
citace z webu ČT k dokumentu Gepardi v kleci:
V Česku je podle odhadů asi 10 % nadaných dětí (IQ nad 120) a asi 2 % mimořádně nadaných dětí (IQ nad 130). Především mimořádně nadané děti a jejich rodiny narážejí na to, že ve školách většinově praktikovaná výuka neodpovídá jejich potřebám. Školy je neumějí identifikovat a pracovat s jejich schopnostmi, které jsou výrazně odlišné od běžných dětí. MiND děti potřebují úplně jiný přístup, kterého se jim nedostává, propadávají systémem a jejich potenciál zůstává nevyužitý. Často patří ve škole mezi neúspěšné, což má dopad i na jejich životní pohodu později v dospělosti. Je to navíc příliš malá skupina (asi 40 tisíc dětí), aby se za ni někdo bral. Co se musí změnit? Téma zpracujeme očima mimořádně nadaných dětí, jejich rodičů, pedagogů a dalších odborníků.
Rozhovor s rodiči Jonáše vyšel 2. srpna https://www.forendors.cz/p/5ea11927b156a04750c861994672a766, se sestrou Adélou 30. srpna. https://www.forendors.cz/p/a2931f69704e4a6d76d87aa5fd840f03.
Hezký poslech.
Svůj příběh tam vyprávěl Pavel. Se svou manželkou Radkou mají 2 mimořádně nadané děti a snaží se šířit osvětu o této "diagnóze" MiND. Mnoho se toho do dokumentu nevešlo, proto jsem ráda, že si našli cestu k nám do Podcastu Gifted.
Dnes nás čeká rozhovor se synem Jonášem. Je v angličtině, protože Jonáš komunikuje raději anglicky. Překlad najdete níže. Přeji krásný poslech,
s úctou,
Karolína.
citace z webu ČT k dokumentu Gepardi v kleci:
V Česku je podle odhadů asi 10 % nadaných dětí (IQ nad 120) a asi 2 % mimořádně nadaných dětí (IQ nad 130). Především mimořádně nadané děti a jejich rodiny narážejí na to, že ve školách většinově praktikovaná výuka neodpovídá jejich potřebám. Školy je neumějí identifikovat a pracovat s jejich schopnostmi, které jsou výrazně odlišné od běžných dětí. MiND děti potřebují úplně jiný přístup, kterého se jim nedostává, propadávají systémem a jejich potenciál zůstává nevyužitý. Často patří ve škole mezi neúspěšné, což má dopad i na jejich životní pohodu později v dospělosti. Je to navíc příliš malá skupina (asi 40 tisíc dětí), aby se za ni někdo bral. Co se musí změnit? Téma zpracujeme očima mimořádně nadaných dětí, jejich rodičů, pedagogů a dalších odborníků.
Rozhovor s rodiči Jonáše vyšel 2. srpna https://www.forendors.cz/p/5ea11927b156a04750c861994672a766, se sestrou Adélou 30. srpna. https://www.forendors.cz/p/a2931f69704e4a6d76d87aa5fd840f03.
Hezký poslech.
15:08
Od 250 Kč měsíčně nebo 99 Kč jednorázově