Ahoj rozpustilá duše,
jak reagujeme na emoční nepohodu druhých (dětí)?
👉 Zlehčování pocitů
~ Když někomu říkáme, že jeho pocity nejsou důležité, může to vést k nedůvěře vůči nám i k vlastnímu vnímání emocí (odděluje to od vnímání svých pocitů i svého těla).
👉 Vyptávání a vyšetřování
~ Tlačení dítěte nebo druhého člověka do podrobného vysvětlování může situaci a vztah s námi zhoršit.
👉 Dávání rad (nevyžádaných)
~ Jaké je možné riziko, když budeme dítěti neustále radit (místo abychom se ho ptali a koučovali ho)?
Můžeme tím budovat v dítěti závislost pořád se s někým radit, než se samo rozhodne.
👉 Souhlas, nesouhlas až obviňování?
~ Při souhlasu se stavíme na jednu stranu, což může ztížit situaci a narušit vztahy.
~ Při nesouhlasu se stavíme na druhou stranu a může být vnímáno jako odsouzení dotyčného (dítěte).
Zkrátka jeden je v emocích, druhý je v ráciu.
Jaký je respektující přístup?
Co můžeme nejvíc pro druhého udělat?
PS: Mediátor se nestaví na jednu nebo druhou stranu, je neutrální. Empatie je také neutrální.
Další téma dnešního dílu jsou vhodné a nevhodné (vyzvídavé) otázky.
Jak se ptát, aniž bychom vyvíjeli tlak?
Pokud chceme po dítěti nějaké informace ~ z dítěte je nepáčíme.
A proč děti a možná především kluky neposazujme v komunikaci před sebe, ale raději vedle sebe?
~ Protože jim často není příjemný přímý pohled z očí do očí.
Jak teda z dítěte dostat nějaké informace si řekneme v dnešním díle + zase konkrétní tipy na komunikaci i konkrétní situace.
———―———―
Klíčová myšlenka, aha moment, jedno slovo, jedna věta, která ti utkvěla v mysli nebo na co by ses chtěl/a zaměřit v příštích dnech u sebe❓
Máš jakoukoliv otázku❓
👉 Napiš mi ji do komentáře a já ti ji ráda zodpovím.
S láskou
Kristi 🤍
jak reagujeme na emoční nepohodu druhých (dětí)?
👉 Zlehčování pocitů
~ Když někomu říkáme, že jeho pocity nejsou důležité, může to vést k nedůvěře vůči nám i k vlastnímu vnímání emocí (odděluje to od vnímání svých pocitů i svého těla).
👉 Vyptávání a vyšetřování
~ Tlačení dítěte nebo druhého člověka do podrobného vysvětlování může situaci a vztah s námi zhoršit.
👉 Dávání rad (nevyžádaných)
~ Jaké je možné riziko, když budeme dítěti neustále radit (místo abychom se ho ptali a koučovali ho)?
Můžeme tím budovat v dítěti závislost pořád se s někým radit, než se samo rozhodne.
👉 Souhlas, nesouhlas až obviňování?
~ Při souhlasu se stavíme na jednu stranu, což může ztížit situaci a narušit vztahy.
~ Při nesouhlasu se stavíme na druhou stranu a může být vnímáno jako odsouzení dotyčného (dítěte).
Zkrátka jeden je v emocích, druhý je v ráciu.
Jaký je respektující přístup?
Co můžeme nejvíc pro druhého udělat?
PS: Mediátor se nestaví na jednu nebo druhou stranu, je neutrální. Empatie je také neutrální.
Další téma dnešního dílu jsou vhodné a nevhodné (vyzvídavé) otázky.
Jak se ptát, aniž bychom vyvíjeli tlak?
Pokud chceme po dítěti nějaké informace ~ z dítěte je nepáčíme.
A proč děti a možná především kluky neposazujme v komunikaci před sebe, ale raději vedle sebe?
~ Protože jim často není příjemný přímý pohled z očí do očí.
Jak teda z dítěte dostat nějaké informace si řekneme v dnešním díle + zase konkrétní tipy na komunikaci i konkrétní situace.
———―———―
Klíčová myšlenka, aha moment, jedno slovo, jedna věta, která ti utkvěla v mysli nebo na co by ses chtěl/a zaměřit v příštích dnech u sebe❓
Máš jakoukoliv otázku❓
👉 Napiš mi ji do komentáře a já ti ji ráda zodpovím.
S láskou
Kristi 🤍
14:15
Od 290 Kč měsíčně nebo 190 Kč jednorázově