#intro: Nový týden, nový influletter a další teaser na zcela nové téma, které tu ještě nebylo. Ale jako vždy chceme hlavně poděkovat Forendors za jejich stálou podporu a pak především všem našim odběratelům a sledujícím! A tradičně vás prosíme o pár věci:
❤️ Přepošlete tento newsletter každému, kdo by ho měl číst;
✍️ Pište nám dál vaše tipy i připomínky, co můžeme zlepšit. Odepisujeme všem;
▶️ Pokud jste ještě neviděli, pusťte si naši epizodu Vliv autenticity;
🌟 Máme za sebou další speciál, který je plný zajímavých věcí, pusťte si Pod Vlivem Veroniky Arichtevy;
#highlight: Zmiňovali jsme to už ve speciálu, ale rádi to připomeneme i tady – autenticita influencerů se mimo jiné projevuje tím, že produkty, které prezentují, nejsou na jejich profilech jednorázově, ale dlouhodobě. A Veronika je toho dobrým příkladem.
#Downlow: Jasně, sex sells, ale možná by bylo fajn, kdyby alespoň ten promovaný produkt byl v reklamě vidět nebo poznat, ne?
#deepdive: Opravdu sex prodává?
Tento týden navazujeme a vlastně propojujeme předchozí téma autenticity a dodáváme “druhý díl”, kde jsme se zaměřili na krásu. Ve středeční epizodě se tak můžete těšit na něco málo o Miss Czech Republic nebo Andree Verešové, a samozřejmě vás opět neminou pohledy a komentáře několika influencerů, jež se zapojili do naší ankety. V newsletteru se ale podíváme ještě trochu na jinou stranu krásy, na tu odhalenou 😈.
Jistě jste nás už slyšeli používat frázi „devadesátkový” sex sells. Jenže máme 20. léta 21. Století a nahota v reklamě rozhodně nezmizela. Proč tomu tak je, když jsme si prošli fenoménem MeToo, a když stále větší části společnosti rozhodně nevoní objektivizace ženského těla? A přesto – najít prsa či obnažené pozadí, jež zakrývá minimum látky není vůbec těžké.
Podle Toma Reicherta z University of Georgia obsahuje přibližně 20 % všech reklam v digitálním prostředí sex nebo nahotu. A influenceři nejsou výjimkou. Důvod? Lidé jsou denně vystaveni tisícům reklamních sdělení, a přestože je vědomě všechny nezaregistrují, primitivní pudy si nahotu všimnou automaticky. Tím reklama vystoupí z davu.
Výzkum Americké psychologické asociace ale upozorňuje, že dlouhodobě to nemusí být výhra. Lidé mají ke značkám, které využívají sex nebo nahotu, chladnější vztah a nepreferují je. Krátkodobě může reklama zaujmout a možná i přesvědčit k nákupu, ale nebuduje trvalé spojení oproti značkám, které respondenty zaujaly jinak. Studie pak shrnuje, že čím více je reklama "sexy," tím rychleji lidé zapomínají její obsah a především na samotnou značku či produkt.
Podle studií navíc sex rozhodně neprodává všude a všechno. Nahota funguje pouze u produktů s “nízkým rizikem” a impulzivních nákupů. Proto ji nejčastěji vidíte u produktů jako je alkohol, oblečení, kosmetika nebo zábava. U produktů, které vyžadují více přemýšlení nebo nesou vyšší riziko, už odhalené tělo nezabírá. Takže obnaženou bankéřku nebo lascivní prodejkyni luxusních aut pravděpodobně neuvidíte.
Pokud vás téma zaujalo, můžete si o něm více přečíst na tomto odkazu. Mimo jiné se tam dozvíte i to, že Facebook vlastně nahotu oficiálně nepovoluje.
#cherryontop V některých případech nahota přece jen funguje víc než jinde. Platforma OnlyFans například vyplatila svým tvůrcům od roku 2016 přes 20 miliard dolarů. Pro srovnání, Patreon, který funguje od roku 2013, za stejnou dobu rozdělil ani ne pětinu této částky. Více informací najdete u Petra Krále na LinkedIn.
—
Proč se přihlásit k odběru a sledovat i náš podcast:
Buďte v obraze: Získáte nejnovější informace přímo do vašeho inboxu.
Exkluzivní obsah: Přístup k obsahu, který jinde nenajdete.
Děkujeme, že jste s námi stále na začátku téhle podcastové cesty. Těšíme se na každou vaši zpětnou vazbu a náměty na témata, která by vás zajímala.
Sledovat nás můžete samozřejmě i zde: