INFLULETTER #45: Čína versus influencers…. Part 2!

Člověk by čekal, že skandál okolo Honzi Michálka zarezonoval ve společnosti natolik, že povědomí o čínské snaze zlepšit svou image prostřednictvím influencerů bude dostatečně vysoké, aby se to neopakovalo, ale… Než se k tomu dostaneme, chceme vám všem poděkovat, že nás podporujete ve snaze zlepšit prostředí influencer marketingu, stejně tak jako za tuto podporu děkujeme Forendors. A teď už naše tradiční trojice proseb:

❤️ Přepošlete tento newsletter každému, kdo by ho měl číst;  

✍️ Pište nám dál vaše tipy i připomínky, co můžeme zlepšit. Odepisujeme všem;

▶️ Pokud jste ještě neviděli, pusťte si naši poslední epizodu Pod speciálním vlivem - Josef Šlerka;

#deepdive: Čína zase zkouší zlákat influencery, nebo možná ne

V listopadu roku 2024 celým Českem zarezonovala kauza okolo influencera Honzi Michálka, který při rozhovoru v podcastu odhalil, že jeho cestu do Číny platila sama totalitní země a že při ní byl celou dobu natáčen televizní štábem za účelem propagace (více třeba zde). Postupem času se přišlo na to, že v tom Honzi nebyl sám a do čínské reklamy byl zapojen třeba Samuel Samake.

Netrvalo dlouho a Čína se pokusila influencery oslovit znovu. Ačkoliv ne tak úplně. Ve své aktuální epizodě, která měla YouTube premiéru včera (celou epizodu najdete zde) se totiž Martin Mikyska alias Mikýř vytvořil fiktivní agenturu Chinaseeing. Ta nabídla čtyřicítce digitálních tvůrců možnost stát se tváří propagandy. 

Jak už to tak bývá, většina z nich nereagovala (nebo odmítla), ale sedm z nich na nabídku schůzky s dalšími podrobnostmi spolupráce kývlo. Nebojte, nebudeme vám spoilovat jména, ani to, co se na schůzkách dělo. To si ostatně můžete v nové MÚPI můžete pustit sami. Snad jenom dodáme, že jsme doopravdy nečekali jaké všechny red flags mohou projít.

I když se nebudeme bavit o Číně a obsahu epizody, můžeme si z ní vzít pár obecných rad, které by si měl každý influencer pamatovat a řídit se jimi před možnou spoluprací:

  • Smlouva se nikdy nepodepisuje na první schůzce

  • Než se rozhodnete s klientem sejít, zkuste si o něm něco zjistit

  • Reagujte na nabídky, i odmítnutí je reakce

#cherryontop Vlivu Číny na českých sociálních sítí jsme už vystaveni nějakou chvíli. Jak jste si mohli všimnout i u influencerů jako je Domi Alagia, Hanka Gelnarová a další. Tématu se aktuálně věnuje Refresher, který mimo jiné říká, že výlet Honziho do Číny mohl být jen malý kousek skládačky. Více najdete zde.

Proč se přihlásit k odběru a sledovat i náš podcast:

  • Buďte v obraze: Získáte nejnovější informace přímo do vašeho inboxu.

  • Exkluzivní obsah: Přístup k obsahu, který jinde nenajdete.

Těšíme se na každou vaši zpětnou vazbu a náměty na témata, která by vás zajímala.

Sledovat nás můžete samozřejmě i zde:

Pro zobrazení komentářů se přihlaste nebo registrujte