Tak co, už jste ze svých sociálních sítí vymetli pavučiny a utřeli prach? V posledním díle lednového seriálu se ještě podíváme do nastavení vaší Facebook stránky, jestli se nějací kostlivci nenacházejí i tam.
Kdykoliv na své stránce změníte nějaké informace jako je telefonní číslo, otevírací doba, webové stránky a podobně, vytvoří vám Facebook automatizovaně naprosto nevzhledný příspěvek, který se začne zobrazovat vašim fanouškům. Zvlášť pokud na stránce děláte více změn, máte pak příspěvky vytapetované několika těmito aktualizacemi, což nevypadá moc vábně:
Tohle automatické generování příspěvků se ale dá vypnout!
Běžte na svou stránku a klepněte na Nastavení. Zde pak hned na první kartě Obecné vyberte Aktualizace stránky a odznačte zaškrtávátko, které tu najdete. Díky tomu už se vám tyto automatické příspěvky nebudou samy vytvářet.
Tím samozřejmě neříkám, že na stránce nemáte komunikovat důležité změny jako je například zásadní změna otevírací doby obchodu a podobně. Jen si myslím, že obvykle udělá lepší službu, když na toto téma připravíte nějaký pěkný samostatný příspěvek, spíše než to nechat jen na tomto automatickém „žbleptu“, který obvykle obsahuje náhled úvodní fotky, která se k dané informaci třeba vůbec nehodí, a celkově nevypadá úplně reprezentativně.
Na kartě Obecné v sekci Nastavení na stránce ještě chvilku zůstaneme. Úplně dole, jako čtvrtou položku odspodu, najdete možnost Distribuce obsahu.
Možná jste si někdy všimli, že některá videa na Facebooku mají v pravém horním rohu možnost video stáhnout.
Právě tuto možnost ovládá položka Nastavení > Obecné > Distribuce obsahu. Zaškrtnutím políčka Zakázat stahování na Facebook, vypnete možnost, aby si kdokoliv mohl stáhnout jakékoliv video, které jste na svou stránku nahráli. Nevšímejte si toho, že je to do češtiny mírně blbě přeložené (v originále je tam downloading on Facebook a oni z toho udělali stahování na Facebook místo stahování na Facebooku/z Facebooku), opravdu to znamená, že si lidé nebudou moci stahovat vaše videa.
Opět, pro některé stránky je žádoucí, aby se jejich videa dala stahovat. Pokud děláte zpravodajství nebo memy apod., může pro vás být zajímavé, aby si někdo vaše video mohl stáhnout a pak ho třeba dále šířil – pokud ale chcete chránit svá autorská díla, aby vám je třeba konkurence nemohla ukrást, je lepší toto vypnout.
Ještě se pojďme pobavit o tom, jaká nastavení týkající se viditelnosti a soukromí vaší stránky Facebook nabízí.
Hned první položka v Nastavení na kartě Obecné je Viditelnost stránky. Zde můžete zvolit, zda má být stránka dohledatelná na Facebooku a veřejně viditelná, nebo ji máte vidět jen vy jako správci. Tahle možnost se hodí např. pokud jste stránku teprve založili, ale ještě ji nemáte nastavenou, naplněnou informacemi a obsahem a chcete ji ještě udržet pod pokličkou – nebo třeba pokud vytváříte stránku pro nový produkt, který bude mít oficiální launch až za pár týdnů a do té doby potřebujete, aby o stránce nikdo nevěděl.
Pod touto možností, 2. položka seshora, je Příspěvky návštěvníků, kde můžete vybrat, zda mohou lidé na vaši stránku psát příspěvky a zda tyto příspěvky od návštěvníků musíte nejprve vy jako správce stránky schválit, než se na stránce objeví. Můžete zde také vybrat, zda lidé mohou zveřejňovat jen textové příspěvky, nebo i fotky a videa.
Tyto volby se vám mohou hodit zvlášť spravujete-li stránku s nějakou kontroverznější tematikou, a nebo třeba v případě, kdy se potýkáte s nějakou krizovou komunikací a potřebujete situaci dostat pod kontrolu – v takovou dobu můžete tuto možnost třeba dočasně vypnout.
O něco níže pak najdete volbu Zprávy, kde můžete vypnout možnost posílat vaší stránce soukromé zprávy. Sociální sítě mají sice v názvu slovo sociální, takže jakékoliv vypínání možností kontaktu jde tak trochu proti jejich podstatě a podle mě by se to nemělo dělat jen tak z plezíru, někdy se to ale může hodit. Pro příklad uvedu, že my jsme tuto možnost u některých klientů využili v první vlně pandemie, kdy sice zprávy mělo řešit call centrum, ale to bylo v tu dobu tak zaplaveno telefonáty zmatených zákazníků, že na to zkrátka nebyla kapacita. Proto jsme zprávy raději vypnuli, aby se zákazníci ještě více nenaštvali, protože jim dlouho nikdo neodpovídá.
Ještě zmíním další možnost, Návrhy podobných stránek. Zde můžete zapnout či vypnout, zda má být vaše stránka doporučována uživatelům. Je tedy vhodné mít toto zapnuté, pokud chcete získat pro svou stránku co nejvíce možností zviditelnění. Má to jen jeden drobný háček, a to, že i na vaší stránce se tím pádem budou zobrazovat doporučení jiných stránek, a může tam tedy vyskočit třeba doporučení na stránku vaší konkurence. To samé ale platí i opačně, že návrh vaší stránky může vyskočit na konkurenční stránce, takže je to něco za něco 🙂
Když už jsme společně vypnuli ty otravné automatické příspěvky o aktualizacích informací o stránce, doporučuji také zkontrolovat, že máte všechny informace o stránce aktuální.
Aby tenhle článek nebyl dlouhý jako Lovosice, zmíním tu už jen poslední věc. Jedním z často kladených dotazů je totiž dotaz na často kladené dotazy 😃
Myslím tím takové to okénko Messengeru, které vyskakuje na Facebook stránce, a kde je možnost vybrat z nějakých častých otázek.
Velmi často se mě totiž někdo ptá, co to sakra je, proč se mu to sakra na jeho stránce ukazuje a proč jsou tam proboha naprosto nerelevantní otázky.
Tato funkce se nazývá Časté dotazy a její nastavení najdete, když kliknete na stránce na Doručené zprávy a poté vyberete Automatizované odpovědi a zde Časté dotazy. Tady můžete buď přepínátkem nahoře tuhle funkci úplně vypnout, a nebo pomocí okénka níže zvolit ty otázky, které jsou pro váš byznys opravdu relevantní, a napsat k nim automatizované odpovědi, které se budou lidem posílat.
A je to. Poslední článek z cyklu Úklid na sociálních sítích je za vámi :) Doufám, že jsem vás tím neunudila, a přeju vám krásný poslední lednový víkend.
Povězte mi, jakému tématu se mám věnovat v únoru? Napadají mne třeba tato:
Dejte vědět a příště na přečtenou! 😊