Ahoj!
Dnes tu máme téma, které je - troufám si tvrdit - aktuální pro většinu z nás rodičů: Jak se dostat k tomu, že budeme na děti méně křičet. Chtít po desítkách let přestat křičet úplně je nemožný cíl a rozhodně ve vás nechci vzbudit pocit viny, když se to hned nezdaří. Nabízím ale paletu praktických nástrojů, jak postupně zlepšovat svou emoční regulaci a častěji reagovat tak, jak doopravdy chceme.
👉🏻5 nápadů či konkrétních nástrojů, po kterých sáhnout, když se blíží bouchnutí
👉🏻Tentokrát příspěvek obsahuje i jednu procvičovací výzvu, moc doporučuju zkusit!
Klíčové myšlenky:
💡Více křičí rodiče ve stresu, s depresí, na které bylo v dětství křičeno a nejvíce rodiče zahlcení vjemy a trvalou mentální zátěží.
💡Všímání si úspěchů nám pomáhá restrukturalizovat mozek směrem k lepšímu fungování.
💡Ideální bod, kdy jde výbuch zastavit je, pokud si všimneme už narůstající frustrace a hrozící ztráty kontroly.
💡Zapojení dětí vyvádí obě strany z boje o moc. Mění narativ na parťáky vymýšlející řešení.
💡Je možné být emočně přítomný i když nejsme přítomni fyzicky.
Dává smysl, že jsme bouchli. Poslední kapka, která nás překlopila do velkého hněvu je součástí celého kontextu situací, které nás dovedli až sem.
💡Po narození máme bariéru stimulů = ochranu mozku před nadměrným množstvím impulzů. Mizí bohužel během prvních týdnů života.
🧠Klíčová slova: emoce, emoční regulace, regulace rodiče, křičení
⏰Časová osa:
0:33 Nejčastější příčiny křiku
4:10 Jak vysvětlovat dětem, že jsme těsně před výbuchem
8:11 Jak poznat přestimulovanost u sebe sama
Ať se vede 🫶🏻,
KT
Dnes tu máme téma, které je - troufám si tvrdit - aktuální pro většinu z nás rodičů: Jak se dostat k tomu, že budeme na děti méně křičet. Chtít po desítkách let přestat křičet úplně je nemožný cíl a rozhodně ve vás nechci vzbudit pocit viny, když se to hned nezdaří. Nabízím ale paletu praktických nástrojů, jak postupně zlepšovat svou emoční regulaci a častěji reagovat tak, jak doopravdy chceme.
👉🏻5 nápadů či konkrétních nástrojů, po kterých sáhnout, když se blíží bouchnutí
👉🏻Tentokrát příspěvek obsahuje i jednu procvičovací výzvu, moc doporučuju zkusit!
Klíčové myšlenky:
💡Více křičí rodiče ve stresu, s depresí, na které bylo v dětství křičeno a nejvíce rodiče zahlcení vjemy a trvalou mentální zátěží.
💡Všímání si úspěchů nám pomáhá restrukturalizovat mozek směrem k lepšímu fungování.
💡Ideální bod, kdy jde výbuch zastavit je, pokud si všimneme už narůstající frustrace a hrozící ztráty kontroly.
💡Zapojení dětí vyvádí obě strany z boje o moc. Mění narativ na parťáky vymýšlející řešení.
💡Je možné být emočně přítomný i když nejsme přítomni fyzicky.
Dává smysl, že jsme bouchli. Poslední kapka, která nás překlopila do velkého hněvu je součástí celého kontextu situací, které nás dovedli až sem.
💡Po narození máme bariéru stimulů = ochranu mozku před nadměrným množstvím impulzů. Mizí bohužel během prvních týdnů života.
🧠Klíčová slova: emoce, emoční regulace, regulace rodiče, křičení
⏰Časová osa:
0:33 Nejčastější příčiny křiku
4:10 Jak vysvětlovat dětem, že jsme těsně před výbuchem
8:11 Jak poznat přestimulovanost u sebe sama
Ať se vede 🫶🏻,
KT
10:56
Od 359 Kč měsíčně
nebo se přihlaste