#intro: Nový týden,, další pondělí a také další Influletter! Než se ponoříme do dnešního hlavního tématu, chceme vám všem poděkovat za zpětnou vazbu. Opravdu si vážíme každého názoru, ať už nás chválíte, radíte, kritizujete či hejíte 🙂. Samozřejmě náš dík patří všem sledujícím, podporovatelům a platformě Forendors. Bez vás by nic z tohodle nebylo. A po poděkování sdílíme i naše pravidelné prosby:
❤️ Přepošlete tento newsletter každému, kdo by ho měl číst;
✍️ Pište nám vaše tipy i připomínky, co můžeme zlepšit. Odepisujeme všem;
▶️ Pokud jste ještě neviděli, pusťte si naši druhou epizodu Cukr & Cigára;
#highlight: Být na vozíku přináší řadu překážek i výzev, ale se špetkou osobitého humoru se dá kreativně natočit i reklama. Jestli to baví i vás můžete posoudit tady.
#Downlow: Je pochopitelné, že čím více reklam influencer dělá, tím méně času mu zbývá na jejich kvalitní provedení. Jednu radu bychom ale měli: při řízení na magistrále reklamy opravdu nenatáčejte. Jeden malý ťukanec a půlka Prahy stojí v zácpě.. Náhled dopravní situace si udělejte zde.
#deepdive: Psychologie vlivu - proč jsou influenceři úspěšní?
Od počátku existence našeho profilu se snažíme vysvětlovat, proč je influencer marketing odlišný od tradiční reklamy a proč vyžaduje specifický přístup. V našem podcastu se chceme do tohoto tématu ponořit ještě hlouběji, ale protože se věnujeme primárně marketingu, zaměřujeme se hlavně na jeho dopady na značky a prodeje. I když nejsme psychologové, uvědomujeme si, že vliv influencerů je mnohovrstevnatý a zasahuje do různých oblastí lidského chování.
Na rozdíl od nás se Jan Urban, jako odborník a psycholog, ponořil do tohoto tématu z odborného hlediska. V nedávném článku pro idnes.cz (kompletní znění zde) podrobně vysvětluje, proč je influencer marketing tak účinný a proč lidé častěji důvěřují někomu, koho sledují na sociálních sítích, než klasické reklamě.
“S produktem, který si lidé kupují, se často snaží získat aspoň částečně identitu člověka, který jim imponuje, tedy identitu, s níž se cítí lépe a jistěji. Nákupy a spotřeba určitých předmětů se tak stávají náhradní cestou uspokojení osobních potřeb”, píše mimo jiné Urban. Právě ten jednostranný vztah, o kterém jsme se už v podcastu bavili tak díky aspiraci ještě více podporuje potřebu člověka kupovat si věci, které influencer propaguje.
Urban zároveň popisuje psychologické mechanismy, o které se influencer marketing opírá: “Psychologické mechanismy, o které se influenceři vědomě nebo nevědomě opírají, jsou poměrně jednoduché. K těm hlavním, o kterých bychom jako spotřebitelé měli vědět, patří sklon napodobovat druhé, potřeba vzorů, iluze důvěryhodnosti, iluze o správném názoru většiny a tzv. Halo efekt.”
Pokud vás zajímá, jak se tyto mechanismy projevují a proč je důležité vědět, co se děje ve vašem mozku, když jste pod vlivem (pun intended) influencer marketingu, rozhodně doporučujeme tento článek přečíst.
#cherryontop Už od minulého týdne bylo spuštěno nominační období do jedenáctého ročníku Czech Social Awards, kde lze nominovat své favority v řadě kategorií. Pokud máte v hledáčku influencera či projekt, který by si zasloužil ocenění za svou práci, teď je ten správný čas ho nominovat. Více informací najdete zde.
—
Proč se přihlásit k odběru?
Děkujeme, že jste s námi stále na začátku téhle podcastové cesty. Těšíme se na každou vaši zpětnou vazbu a náměty na témata, která by vás zajímala.
Sledovat nás můžete samozřejmě i zde: