#24 Frustrace: Co můžeme udělat preventivně, abychom frustrované dítě podpořili

Ahoj!
Do třetice všeho dobrého o frustraci.
Dnes o tom, jak se s frustrací sblížit v době, kdy ji zrovna nezažíváme. Tipuju, že spousta poznatků z tohoto příspěvku vám může být povědomá i ohledně vlastního prožívání - a proto může být užitečné vše zkoušet i na sobě 😉
Důležité je vše balit do vřelé naděje a víry v dětské schopnosti a to, že se vše v pravý čas naučí.

Klíčové myšlenky:

💡Pro modelování toho, jak nám věci nejdou a jak se s tím vyrovnáváme můžeme sehrát divadlo - naše chování a mluvení o sobě se stává vnitřním dialogem dítěte.

💡Při učení zvládat frustraci se zaměřujme na proces. Postupně se učíme schopnosti inhibice a regulace impulzů, schopnosti nastavovat si nové cíle a zbavujeme se studu spojeného s neúspěchem.

💡Emoční očkování = přemýšlení nad pocity dopředu. “Co se asi stane, až se mi něco nepovede?”

💡Budujme všímavost k tomu, jaký vnitřní hlas převládá. Kritik? Fanoušek? Dokonalý kluk / holka? Kritické hlasy jsou naší malou součástí, ale nemusí nás naplňovat celé.

💡Mozek nerozeznává realitu od představy a každé dobré zvládnutí situace (i třeba ve hře s loutkami) se počítá a buduje kompetence pro zvládání frustrace.

⏰Časová osa:
1:31 Příklady vyrovnání se s frustrací
3:02 Strategie učení
5:00 Emoční očkování
7:50 Konceptu vnitřního kritika vs. vnitřního fanouška: jak si všímat sebepodrývajících myšlenek

🧠Klíčová slova: Frustrace, učení, emoční očkování, vnitřní kritik, vnitřní fanoušek

V příspěvku zmiňuji příspěvek Sourozenci - základní koncepty

Ať se vede!
KT
11:25